Kan det vara bra?

Ibland tänker jag på om det är bra för ett land att vara så att säga dominerat av ett enda parti, att ett parti har regeringsmakten till nittio(uppskattning) % under en lång period eftersom folk klagar så mycket o naturligtvis ibland med rätta. Är det bra att ett land är antingen socialdemokratiserat eller moderatiserat som jag uttrycker det, många år i sträck? Folk blir liksom hjärntvättat o tror att det stora partiets politik är det enda saliggörandet! Andra får liksom inte chansen o får dom det så åker dom ut efter 3 eller 4 år o ingenting är bra för det har lobbyn sagt vare sig det är sant eller inte, folk tittar inte på fakta! Nånting var kanske bra men här skall ingen komma o sticka upp. Det skall vara som det var de senaste 50 åren! Det stora partiet har inte lyckats med allt på 50 år men motparten ska lyckas på 4 år, annars åker dom ut!
                               Jag själv vill gärna tänka efter, bara för man är störst har man inte alltid rätt. Jag gillar inte maktfullkomlighet o den s.k. enda sanningen sen får Partiet heta vad det vill. O lär det alltid som det lever?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0