Så var det lördag igen....

Cykla ner på stan, lämna tips, köpte papper till skrivaren, tittade till doppingarna och cyklade längs strandpromenaden mot hemmet. Kyligt i luften, tur jag hade tjock jacka o vantar på mig. Men snart kommer värmen står set i tidningarna, så de så.
                     Läst lite i tidningarna på nätet. I alla står det om Stjärnsunds o Arbogamorden.
                     I DN står det bla. : -Ödestyngd flygplats läggs ner - Det återkommer jag till.
                     Ystad Allehanda:- Inbrotts tjuv hölls kvar av boende. Två inbrottstjuvar togs på bar gärning tidigt på lördagsmorgonen på en gård i Vollsjötrakten. När de upptäcktes vi 6-tiden höll de på att ta en moped o en motorsåg från ett förrådsutrymme. De boende lyckades hålla kvar den ene tills polisen kom o tog hand om tjuven Den andre  försvann från platsen, enligt polisen.
                           Ja med allt som händer lär nog allmänheten bli mer o mer viktig för polisen så länge dom ibland är flera mil från brottsplatsen!
                       Nerikes Allehanda skriver lite om vårmarknaden som kommer att vara i Askersund på onsdag.
                       I Askersund finns det både en vår och höstmarknad med anor från Gustav Vasas dagar, ja kanske längre ändå tror jag.
                    Tipset är inlämnat som sagt, i e.m blir det v-75 för hela slanten! i tv 4+. Håll tummarna!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0