Mys,pyssel o filosofier


I dag är det ju torsdag och då har jag min mys o pysseldag däri städning efter behov ingår  Som ni ser så har kung Bore gjort ett ordentligt försök att ge undertecknad en härlig vintervy att titta på. Fotot är taget  via öppen balkongdörr.
                            Filosofier ja. Det är ju lätt att filosofera när man är förnöjsam med tillvaron o frisk som en nötkärna. Ja, kolestorol  hålls via mediciner o mycken motion i schack. Blodsockret enbart med motion o rätt kosthållning. O för anhöriga o kompisar o kanske andra måste ju det vara bra att höra vare sig jag bor i Peking, Korpilombolo. Jerusalem, Syrakusa, Grönköping,  Tommarp eller Askersund!
                     Sen tänker jag på hur fort tiden går. Ibland tycker jag att en vecka går lika fort som en dag. Politiska filosofier har jag i Expressen  o det är inget  gull ,gull, Dom filosofierna o konstaterandena står jag till 100 % för!
                     Har jag några drömmar, klart jag har. Örebro är ju nummer ett för mig så visst skulle jag vilja bo där! En annan dröm är att bo i Jerusalem. Det har ju mycket med ens inre o göra!  Har jag tur o vinner pengar på lotto, (som jag har stående rader i) så skulle jag kanske kunna uppfylla mina drömmar! O som sagt , hade jag inte trivts med tillvaron så hade jag nog inte haft den kraften jag har! Att känna både drömmar o tillvarons puls. Jag tror ochså att hade jag inte haft mina rötter o grenar(anhöriga o kompisar) så hade jag inte haft styrkan som jag har!
                      Nä minsann! Nu skall jag städa vidare o det blir här i sängkammaren där jag har min data. Dammsugaren står i hallen, hä bara o hugga i. Köket o Kallas bur är avklarat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0