Det här är grejor.....

346465-94Med dom här kängorna känner jag mig som en bulldozer! Jag plöjer fram genom vatten, is, snö,grus, lera,sand o skog, ja just som en mänsklig bulldozer!
Jag fick kängorna av mina söner när jag fyllde 60 tror jag. Har inte använnt dom så mycket för än jag kom hit till Askersund. Ja, dom är bra o ha innan jag kan använda valkman skorna igen! Vädret idag har varit regnigt o ruggigt! Men rundan gick bra, det var huvudsaken. Den tog ungefär 1½ timme.
Närke är ju ett av Sveriges minsta landskap men Örebro län är mycket större! Så när vi i Askersund hade 5 grader i f.m. så kom det snö norrut i Nora o Kopparberg bla. Kopparberg ligger  endast ett par mil från dalagränsen och enl. vad jag hörde på radion så hade de fått ca 1½ dm blötsnö och det var besvärligt på en del vägar!  Nu i Askersund är det bara ½ grad + men det verkar inte som det snöar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0