Idag var jag uppe ovanligt tidigt..

Redan halv sju minsann. Lagt mig tidigare , nä. Går alldrig i säng före 24. Resfeber nä, även fastän det drar ihop sig. Entusiasm ja, för allt möjligt. Rundan idag, ja, resan, ja. Vad tänker ja mer på när jag är entusiastisk. Jaa, jag tänker på alla från barn-barnen till min mormor, o där emellan är ett väldigt spektra. Mår jag bra för övrigt idag ochså, ja det gör jag o. Jag är frisk, jag är stark, jag är lycklig. O efter som jag känner mig så så hoppas jag att om det är nån som inte mår bra så är det väl ingen som har nån fördel av att jag ochså skulle må dåligt, eller?  Alltså det är väl så här tycker jag att man har väl lika stor rätt att ptata om att man mår bra som att prata om att man mår dåligt. Men den här jantelagen den kommer in lite varstans. Är jag nöjd med mitt liv hittils? Absolut! Jag har t.ex. sett alla mina barn-barn växa upp o passat dom när dom varit små. Jag har varit stolt över mina söner, o känt stor lycka när jag höll dom som nyfödda och med samma stickade tröja dessutom, symbolik!  Stor glädje har jag känt över allt möjligt och jag har aldrig haft dåligt ölsinne .Jag har alltid alltid känt glädje över att träffa mina kompisar. Jag har varit förälskad i Gina Lollobrigida många gånger, livsgnista.. Nått som jag ångrar lite. Ja det gör man väl. Men o andra sidan kunde man kanske gjort på ett annat sätt, men man gjorde nått iallafall! Vad jag skulle gjort i nuet, var kanske att jag skulle flyttat upp till hembygden tidigare men jag gjorde det!  Om jag har några fel, tja, jag kan tjata när jag blir entusiastisk, jag pratar för högt i telefonen, ibland avbryter jag folk för mycket(entusiasmen) jag är envis, men har rätt så klart för mig faktiskt!
                  Jag kör mitt eget race(som jag uttrycker det), jag är stolt över mig själv! Det har jag väl rätt till när jag i år blir 70. Men glöm inte, jag är ödmjuk för jag haft ett så bra liv hittils! Puss o kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0