Blev till en månads frispel


Vad kan man inte se i skogen. Naturen gör sina egna konstverk. Apropå konstverk så lyckades jag med konsten att få in 7 femmor på gårdagens v-75 tips. Det räckte till 1 månads frispel för mig o Hjoborna. På lördag går v-75 på Jägersro. Blir en liten kick när man äntligen fått in lite. Det kanske har lossnat, ja de tror vi!
                               Lördagar får datan vila liksom när jag åker bort. 
                                                                  TENNIS
 Det tittar jag gärna på. Igår åkte både  Federer o Nadal ut i semifinalen i Madrid. Federer åkte ut mot skotten Murray och Nadal mot fransmannen Simon. Särskilt matchen Nadal-Simon var spännande. O Nadal blev för en gångs skull osäker o börja fegspela. Simon är ochså en ung kille, 1.80 lång o 70 kg tung o betydligt spensligare än den kraftfulle Nadal. Matchen var på nått vis en hjärnas kamp mot musklerna. Grymt fashinerande o se Simons spelförståelse. Ja, ungefär som en toreador som tämjer tjuren! Idag kommer finalen mellan Murray o Simon i tv kl 16:00. Kommer jag absolut inte att missa. O Simon kommer jag att följa noga. Barn-Barnet Viktor! Hoppas du såg matchen!
                                                               FOTBOLL
        Tyvärr verkar inte Kalmar hålla hela vägen i Allsvenskan. Måtte inte gnällaget Elfsborg ta hem allsvenskan. Isåfall vill jag att Hif gör det men nu är det ju så att ÖSK möter Hif på Berhn Arena imorgon så Örebro kan sätta käppar i hjulet för HIF. Naturligtvis hoppas jag Örebro vinner, tyvärr HIF! O jag skall se matchen i Örebro. Hoppas vädret blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0