Det är klart att jag strävar uppåt !

     Ja visst ! Med ett eget ordspråk som lyder "fötterna på jorden o armarna mot himlen" och dessutom en sol som "bokmärke" så är det väl klart att man strävar "uppåt"

             Men symbolik o tro är en sak ! Här har jag nämligen strävat uppför en backe som statsparken( hembyggdsparken) börjar med när jag kommer från idrottsplatsen. Och här i parken går jag vid sidan av skidspåret o pulsar för att inte förstöra detta. Några backar går jag uppför även fast dom brantaste finns på skogsrundan innan som jag inte går för närvarande. Den är helt och hållet för skidlöparna ! Det är bra med backar för min vilopuls ligger vid ca 50 och den behöver höjas under motionen.
             Spår som vanligt i massor, kommit nån cm snö till. Inga djur i sikte. Tempen -3,1 o halvklart men just nu lyser solen och det har blivit kallare !  Och kallt skall det bli enl. 10-dagars prognos för Askersund och ingen snö !

            Nu har det plogats en liten väg mot Borgmästarholmen till såg jag här vid strandpromenaden. Den får jag pröva en annan dag. Och rundan gick bra och jag träffade ett glatt "tjejgäng" på vägen. I em skall jag gå och hälsa på Torsten o Viviann tänkte jag. Är dom inte hemma lägger jag en lapp i brevlådan som det står "Kilroy was here " på . Brukar leda till allmän munterhet från dom som råkar ut för detta har jag förstått !
                 Allting gick mig i händerna igår ! Örebro vann över Växjö i ishockey och Arsenal gick som tredje Londonlag vidare i Champions Leage ! O ikväll är det "naturrutan", Kinas mat o kommisarie Linley som gäller på TV. Och så Seinfeldt förståss ! Och Masch ! För "femtielfte" gången liksom Seinfeldt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0