Det var inte roligt att höra!


 Vaddå? Jo, att Kalla och Haag o fler blivit sjuka eller är på väg att bli sjuka inför stafetten o 3-milen. I kväll går herrarnas stafett. Jag har inte hört eller läst att nån av dom har blivit sjuka, tack och lov!
           Roligt var dock att göra ett besök på Borgmästarholmen som har broförbindelse från strandpromenaden. Här längre ner finns sandstrand och därmed ett populärt sommarbad för bl.a. familjer med småbarn. Det finns olika lekredskap i närheten som synes. Här har jag inte varit sen i december!

Liknande foto taget lite mer åt höger. På andra sidan viken kan man ana Askersunds camping. Här var någon som gått innan men att gå nån längre stäcka gick inte i den djupa snön.

Här har jag tagit fotot mot andra sidan och mot  hamninloppet som syns längst bort. Till  höger syns bron och via den kommer man tillbaks till strandpromenaden!
               I dag var det åter ett härligt vinterväder, strålande sol och en 5-6 minusgrader. Sen hörde jag på radion att nu skall vi vara oroliga för vårfloden! Hur klara vi oss förr egentligen? Och OBS 2001-2002 var det ochså besvär med tågtrafiken på vintern. Men tack vare denna vinter kom det eftersatta järnvägssystemet verkligen i dagen.
                         Men nu håller vi tummarna för herrarnas skidstafett. Och jag hoppas Nourdhug blir avhängd långt innan målet! Och nu säger dom att nu börjar det bli fart på bostadsbyggandet igen, särskilt 2011. Hoppas dom börjar bygga mer i Örebro ochså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0