-18 c, nema problemas!


Jaa, uttrycket nema problemas används ju mycket nu för tiden. Det är väl polska tror jag. men som sagt inga problem att motionera i kylan! En tröja till . o understället på så klart! 
                Jag har ju mobilen och den fodralförsedda kameran med mig. Mobilen lägger jag innerst i innerfickan på jackan och kameran utanpå mobilen. Jag träffade en man som jag känner häromdagen som påstod att det inte var någon fara för apparaturen i kylan. Och när man kom hem skulle man lägga apparaterna i plastpåsar för att motverka fukten!? Det verkar funka. Men det är nog sant för det är väl fukten och inte kylan som är värst för kameror och mobiler. Och i och med att jag har dom i innerfickan så blir dom ju inte så kalla! Särskilt mobilen behöver man ju ha med sig när man motionerar, särskilt i skogen, om man skulle trilla o bryta benet t.ex. det är ju inte säkert att det är någon i närheten då. Ja, 112 ni vet.
               Jag försökte hålla igång idag utan avbrott. Det gick bra! Kunde hålla mig tills jag kom hem!
          Att det var trettonafton i dag kom som en överraskning för mig! Trodde det var i morgon. Uj, vad tiden går fort.
          Jag såg en bra åtgärd i dag på datan. En ny myndighet har bildats, Pensionsmyndigheten! så Försäkringskassan behöver inte hålla på med pensionsfrågor längre såsom den allmänna pensionen. Egen myndighet för detta, bra!!!
          I kväll spelar juniorkronorna match mot Schweitz om bronset borta i Canada. 22 går matchen i tv 24. kl 2 i natt går finalen mellan Canada o Usa. Jag hoppas Usa vinner. Den matchen kommer jag inte att se! Jaa, just det innan Sveriges match i ishockeyn spelar Sveriges handbollsherrar mot Norge. Sista matchen innan EM börjar. Går på TV 4 Sport!
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0