Boule o fotboll!


                Jaa, idag var det tisdag o då är det boule i SPF-föreningen. Jag räkna ut att idag var vi 3,3 % av medlemmarna som spelade detta för sommaren lämpliga spel. Och siffrorna ljuger inte. Intresset är dåligt!!! Men vi hade roligt och sen drack vi kaffe efteråt sittandes på stenarna i bakgrunden. Herrarna vann igen! Nu blir det uppehåll till i augusti!
               igår såg jag ju matchen mellan Chile och Brasilien i VM-fotbollen. Efter den tänkte jag, vilka kan stoppa Brasilien från att bli värdsmästare. Ikväll kommer en intressant, mycket intressant match, den mellan Spanien o Portugal, lokalderby kan man säga. Vad jag tippar där? Jo oavgjort vid full tid o Spanien vinner på straffar efter förlängning!
                      Nu skall jag snart gå o klippa mig hos "min" assyriska hårfrisörska. Dit har jag gått sen jag flytta till denna stad. Från början var det hennes syster som fanns i frisörsalongen!
                  Jaa, och så vill jag gratulera min svärdotter Sara som fyller år idag, 25 så där eller hur Sara? Grattis o kram!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0