Utsikt från en bro, nä brygga menar jag!


                  Bron mellan strandpromenaden och borgmästarholmen används ochså som plats för båtar på båda sidor. Den här bryggan, några hundra meter innan, har som synes ochså  båtplatser. På båda ställena är det fullt under högsäsong.Och detta är inte de enda ställena med plats för båtar i Askersund så klart! Den här ön verkar måsar tagit i besittning, där är ett jäkla kackelorium.

                  Ja då vänder vi på kuttingen o vad ser vi väl då? Jo, strandpromenaden och den splittrade pilen, ibland ett tillhåll för bl.a. dagisbarn. Jag själv är ingen båtmänniska.Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig en eka, åror och en liten utombordsmotor. Men när jag tänker efter så har jag nästan alltid växt upp vid vatten och bott där sen ochså.
         Stockholm= Mälaren, Örebro=Hjälmaren, Svartån, Hjo=Vättern, Luleå=Bottenviken= Luleälven, Kristinastad= Helgeå, Simrishamn=Östersjön och Askersund=Vättern. Sen har jag bott uppe vid Överuman och Ångermanälven där jag praktiserade på 50-talet då jag skulle utbilda mig till fiskerikonsulent. Men hä blev inte mer med det! Jag "gick på grund" i Östersjön men det ångrar jag inte när jag tänker på min stora klan!!!
                 Rundan var alldeles exellent idag. Min träning som jag lägger ner med bl.a övningar för min vänsterhöft är framgångsrik. Den var sämre för 2 år sen. Jag är nöjd över detta o lite förvånad då jag gått med känger hela vintern!
                Ja, nu skall jag titta på lördagens V 75:an. Blev inget på en Harry Boy i går. det är lögn i..... bara Mormor vet vad jag skulle säga, ja det är bra mormor håll reda på mig, jag har ditt gamla radband om halsen, det är till att fjäska in sig....Hur som hellst så ger jag mig inte! Nu blir det nya tag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0