Vi kan väl tagga upp oss med kvällens match--

..den mellan Sverige o Norge i ishockey-vm. Jaa, det såg ju ut som dom " sparade sig " mot Kanada igår, norrmännen. Och spännande blir det !
            Jaa, det här fotot tog jag idag på min motionsrunda  ! Jaa, den bilden kan man " filosofera " mycket om ! Livsbejakande jordnära på nått vis ! Idag har  jag skrivit mina " sanningar " på facebook ! Konstaterar att jag börjar tröttna  på svenska folkets gnällande på allt möjligt ! I ett land som vi har det bättre i än de flesta " oavsett vi är fattiga eller rika, sjuka eller friska, arbetslösa eller arbetande " !
               Jaa, och här satt jag på en bänk på strandpromenaden o filosoferade o njöt ! Och tänkte på att om jag skall emigrera från vårt vackra land så kommer jag inte göra det för att landet är uselt utan på grund av " det bortskämda gnällandet folket " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0