Båda lagen tappade ledningar !

 Vi  kan ju börja med Örebro Sk. Oavgjorda Örebro ! Släppte 1-0 ledning igen, den här gången mot Örgryte !  Jaa, ibland får jag för mig att Ösk behärskar konstgräs bättre än vanligt gräs ! Passningsspelet var inte bra igår, för plottrigt på planen, bollen hamna bakom spelare o dom kom i tidsnöd, stod o vänta ! Däremot fungerar krossbollarna ibland men sen kludda det till sig igen i kortpassningsspelet ! Jaa, många oavgjorda matcher varav en del mål insläppta vid ledning 1-0 ! Om man tittar i tabellen så kan Degerfors endast komma ifatt Örebro om Örebro förlorar sina 2 återstående matcher ! Jag vill ju att Örebro skall gå upp direkt men kval får duga !
         Och Örebro hockey fick en poäng 1 poäng mot Frölunda borta, efter att ha lett matchen med 2-0 ! Förlora efterförlängning med 3-2 ! Så här första året är jag nöjd med att Örebro hockey klarar sig kvar ! Men nu har dom på 4 matcher tappat 11 poäng ! Det oroar ju en del.! Deras uppoffrande försvarsspel sliter nog mycket på krafterna !
               O idag regnar det mycket i Askersund med omnejd ! Vadå då, vädret har väl alltid varit gynnsamt eller ogynnsamt  på Jorden  "med eller utan människor eller bilar " !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0