Det mesta går ju min väg

 Det tänkte jag på idag när jag tog mitt fredagsbad ! Och jag peppar mig ständigt i nuet med  tankar på positiva saker om både mig själv o annat ! Det har inte ett dugg med " oförstånd att göra " hur det ser ut i Världen ! Men jag framhärdar i att det är mycket som blivit bättre ! Till det fodras kunnande om Världens o klimatets historia t.ex.! Jag har så mycket att se fram emot " utan att ta ut elände i förskott " !
            Nu återupptas ju de återkommande resorna till Örebro, Stockholm, Simrishamn o Hjo ! Pluss ett senare tillskott av utrikes resa ! Bara en sån sak ! Ibland vågar man knappt prata om att man är nöjd ens ! Men allvarligt talat ! Entusiasmen kan man lägga på annat än elände ! Sen får " kultureliten " tycka vad dom vill ! O tycka att man saknar empati o humnaism !
   
 Jaa, motionen gick bra " den brydde sig inte om " att solen var ovan molnen ! Och nu visar sig solen när detta skrives ! Idag sågs för första gången i år ett par gravänder ! För långt ut för att fotografera ! Nån mer iaktagelse ! Nää, joo jag mötte ett par pensionärskompisar ! Vi hade roligt åt att det för nån månad sen stod på en aftonblaskas löpsedel -Nu varar våren ända till sommaren- ! Det har en ju nämnt innan här på bloggen !
          Världsmusik ! Det är ett av mina stora intressen ! Har lärt mig mycket om musikens ursprung ! Och ägnar mycket åt den bysntinska/ grekisk ortodoxa musikens inverkan ! Den kan man höra ända från Kina,  Pesien/ Mellanöstern, Turkiet , Grekland , Ryssland , Centraleuropa/ Balkan ! Jaa, det finns mycket moll i den o glidningar mellan dur o moll ! För mig är huvudsaken att den är vacker o det går o dansa till de mesta  tonerna ! Både i dur o moll ! I Grekland vimlar det ju av bra sångare o sångerskor ! O på öarna, Kalimera kallat, finns det olika stilar ! Vissa har även uppkommit i städerna ! Och den serbiska sångerskan Divna Ljubojevic sång är otroligt vacker att lyssna på ! Visst den har religiös anknytning !
                Och nu blir det snart lite titt på helgens travtips ang. V-75 som går i Eskilstuna ! Bara en så sak ! Här gäller att ha olika intressen i livet ! Jag får hälsa mina unika besökare på bloggen och sidvändare en trevlig helg ! Men det är ingen garanti på att det kan hållas käften hela helgen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0