Det kommer att lysa upp !

Vadå ? Det snöar  här i Askersund och ett tunt snötäcke finns på marken ! Temperaturen sjunker och det torde bli ganska halt ute ! Så kängorna med broddar kommer att påtagas ! Och foton tagas för " bevis för facit ". 
      Apropå det här med vädret så läste jag i min tidning att 1931,  var, var det så milt att skidlopp var i farosonen att ställas in....Rubriken löd -Årets vinter  påminner om 1931- Och det skulle vara svenska skidspelen den 17 till 23 februari i Arvika. Hela landet led av snöbrist ! Och det regnade innan men till slut kom snön och tävlingarna kunde genomföras !  Frågan i slutet av artikeln var ! -Frågan är om klimatförändringarna  började redan på 30-talet ?-
                  Källa insändare Nerikes Allehanda/S.Gustafsson Örebro/ Skidlöpningens Främjande Tidskrift 1931!  
         Det är väl bra att ha facit på saker o ting o egna ögon o se med i nuet ! Och sia om framtiden o frossa i elände tänker inte jag ägna mig åt ! Vare sig det gäller i morgon eller hundra år framåt ! Och om jag tänker på framtiden så väljer jag den positiva sidan av myntet !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0