Som vanligt mycket sport i helgen !

O det säger jag inte nej till ! Skidor, fotboll, hockey o V-75 !
Längdskidåkningen har ju flyttat till Holmenkollen och där går långlopp ! Holmenkollens 5-mil i morgon o damernas 3-mil på söndag ! Sen är det bara Falun kvar nästa helg ! Snötillgången ?
V-75 går på Färjestad i Karlstad i morgon ! Ochså en krydda i tillvaron, travet. Gemensamt intresse som gör att man håller bra kontakt med släkt o vänner, typ !
          Jaa, jag inbillar mig att alla intressen jag har på min livslinje  från Rötter till Barnbarn, Världsmusik, sport, Världshistoria,, nyfikenhet på andra länder, dess folk...håller igång " Gubben " ! Både hjärtat o hjärnan ! Om man är lika pigg som t.ex. de senaste 8 åren, orkar med samma saker, känner entusiasm för samma saker ! Vem klagar ?
           Jag letar ju efter sånt som är positivt om Sverige o Världen ! Och detta oavsett vad nu " Putin eller Aregawi hittar på " ! Jag tror ju inte heller att Putin tänker anfalla Gotland ! Att sätta sig in i Ukrainas historia o " förhållande till sitt område " skadar inte !
            Positivt var det !  Enligt World Justice Projecs undersökning så ligger de 3 nordiska länderna Danmark, Norge o Sverige i topp i världen när det gäller rättssäkerhet ! MEN jag kallar ju ibland Sverige för MENlandet ! Det brukar komma ett MEN efter sånt som är positivt ! Hur skall vi få ett perfekt land o ett perfekt folk ? Och hur vi än försöker i detta land så kan vi inte få " få 7 miljarder människor in i samma fålla med  "svenska ögon sett" !
          Och nu blir det snart motion om nån timme ! Det ingår ochså i Livslinjen !
                   Konstaterar att jag är pigg ! Men ibland undrar jag om det är comme in faut att skriva detta ! Allt verkar ju vara så uselt med svenska folket och Sverige ! Jag vet inte riktigt vilken höjd man här i landet har lagt ribban för att vara nöjd ?  Det undar jag som ensamboende pensionär ? Som inser att det ochså finns eget ansvar för en del här i livet ! Och jag tänker inte skylla allt " på grannen som har det bättre eller regeringen " !
                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0