Själv har jag inte tagit några Vackra bilder idag !

Jaa, idag var det -3 C på morgonen ! Här i Askersund ! I morse var det heller inte så varmt på en del platser i Europa ! Berlin t.ex. hade +1 C ! Men nu har temperaturen stigit i Berlin, Paris o Aten t.ex. ! Sol värmer !
   Blev utomhusboule idag för första gången i år för min del ! Och ett tappert gäng stod ut med iskalla vindar ! Men tävlandet varade blott omgång ! Och kaffe imundigades vid uppehåll i denna omgång ! Och sen vandrade vi hem ganska frusna ! Jaa, vårkänslor får man inte av braskande rubriker i förskott ! Utan hur vädret är just idag . Och idag " svepte inga vårvindar in " ! " Allting går att sälja med mördande/ braskande reklam . Kom o köp, kom o köp , kom o köp konserverad gröt " !
 
        Gick ju inget särskillt bra i helgen för Örebros dam o herrlag i fobollsallsvenskan ! Ösk åkte dit mot Falkenberg med 2-0 ! O Kif Örebro mot Rosengård från Malmö !
 
        Jaa, folk får väl kalla mig för " sportfåne " bäst dom vill " I så fall  är man bl.a. " musikfåne " ochså ! I kväll så kan man se på 2 matchen mellan Växjö o Skellefteå i finalserien i ishockey ! Växjö leder med 1-0 ! Sen har vi senare Champions League-matchen mellan Atletico Madrid mot Real Madrid !
 
   Musik ja, är  ju väldigt förtjust i bl.a Grekisk musik ! Går rätt in med sina rytmer, bl.a. ! Och nu har det hittats en Grekisk sångerska till,  att lägga till bland de  många som jag gillar, Litsa Giagousi, ! 
 
 Jaa, sen har man deklarerat via telefon ! Och kommer att få 670 kr tillbaks ! Är jag glad över ! Som ensamboende pensionär ! Det här med pengar ! Är ju så många jag skulle vilja kunna dela ut till ! Får hoppas på storvinst ! Men att få det till att gå runt ! Livsviktigt för min egna person !
 
 
Som sagt ! Vackra bilder är bra för sinnet oavsett om dom kommer från Carpahtian Garden, Romania eller inte ! Vem skulle inte kunna sitta o mysa på det här torget ! Nånstans i Rumänien ! Oavsett vilket språk som talades ! Jaa, Romania ! En gång för länge sen tillhörde delar av landet Romarriket ! Som t.ex. England t.ex. 
              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0