Jaa, nu blir det snart motion !

Jaa, det är ju ingen nyhet att det motioneras ganska regelbundet ! Även för livslusten tror jag motion i vacker natur är bra ! Inte bara ang. det fysiska !
 
     Tiden går ju väldigt fort ! Det är bara att hänga med efter egna omständigheter ! O försöka ta vara på nuet o ha positiva tankar om framtiden ! Och några extrema religiösa o politiska rörelser , som man naturligtvis ogillar till fullo , skall inte lägga sordin på min tillvaro ! Då har dom vunnit  "ytterligare terräng " ! Och jag värnar fortfarande om Israel o de människor som BL:A: fördrivs av Isis ! Finns många andra fundmistiska extrema rörelser att räkna upp ! O var får de här grymma extremisterna vapen o pengar ifrån ? Mänsklighetens historia har vi ju facit , bl.a annat när det gäller hur destruktiv Mänskligheten har varit även förr ! Kommer några Stater undan detta ? Och nått som förvånar mig är hur vi slukar i oss våld o elände i filmer bl.a på TV.t.ex. Krig, mord o naturkatastrofer o annat elände ! Som ingen vill ha ?
I helgen börjar Premier League igen ! Ser jag fram emot ! Och veckans v-75 går på Dannero, utanför Kramfors ! Jaa, Kramfors har jag varit i ! Har ju praktiserat på fiskodlingsanstalt utanför Sollefteå i 2 omgångar på slutet 1950-talet ! Men några starka minnen har man inte därifrån ! Det är inte så dumt att se sig om  "här i världen" ! 
     Ser som vanligt fram emot en spännande helg ! Och hoppas på fortsatt skapligt väder utan inblandning av Tor ! Oavsett om det t.ex. är 1 eller 53 % sannolikhet ! Jaa, du milde ! På tisdag är det 16 % sannolikhet ! Nej, inte hämtat från Grönköpings Veckoblad ! :)
 
                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0