En bra runda innan tydligen det omfattande regnet drabbar oss i helgen !

 
Blev en lång runda idag ! I skapligt väder ! Nån motion blir det inte i helgen ! Ser på radarbild regnområdet som kommer i morgon e.m till detta område ! Men i morgon är det V-75 från Hagmyren , Hudiksvall ! Tror inte regnet hinner dit under loppen ? ! 
          Jaa, att jag ämnar flytta  åter till nära o kära i Simrishamn är inget att hemlighålla ! Och känns bra att ha support från anhöriga o andra över detta beslut ! När barnbarnet Franke 1,6 år gammal pekade på mig o sa farfar sattes foten ännu hårdare i backen ! 
   Och gläder mig över att jag bl.a. har läsare från Nex York, Redmond och Mountain View på bloggen  ! Läsare finns även från andra länder ! Och olika städer i Sverige t.ex. Statistiken räknas bl.a. veckovis !
 
 
 Kom på min runda även upp till hembygdsgården ! Och när jag närmade mig ankdammen där kom myskankan Kalle springande mot mig ! O ställde sig vid staketet o skrockade o viftade på bakdelen ! Och kan ochså nämna att när det komms hem och gicks in i vardagsrummet så kom Totte parakit flygandes o satte sig på min axel. Vilket härligt fågelliv ! :)
 
 
På den långa runda ingår ju 2 skogsområden, tillhörande staden ! Här börjar vandringen i det andra av dom ! Har ju plockat mycket blåbär här under årens lopp ! Förra året fanns det knappt nånting ! O i år blir här inget bra år heller ! Men efter regnen skall jag cykla hit o plocka ! Nån liter skall man väl få ihop ?
Men känner till andra områden ! Får väl cykla dit ochså !
                Jaa, det var väl inget mer ! Är ju inte så mycket i datan på helgerna ! Men mejlen o vädret o eventuell  åska kommer att kollas upp , bl.a. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0