Jaa, att motionera är nått som hjälper till att hålla livsandarna uppe !

 
Jaa, har man gjort det ännu mer sen 2003 och har facit på detta så är ju ingen som kan bestrida detta ! Bildbevis finns ju förutom skrift !
 
          Jaa, massmedia kan man ha väldigt roligt åt ibland i ivern över att skapa braskande rubriker ! Idag stod det något om nånstans att männen gick upp i vikt när de fick barn ! Ja,ja, modern gick iallafall ner i vikt !
 
         Ibland undrar man vad det är för land man bor i ! Det här med trygghetsnarkomani, perfektionism o rättvisa åt alla kan man fundera över ! O det här med att ständigt oroa sig för allt hjälper sannerligen massmedia till med ! När det gäller det mesta ! Att vara påläst angående det mesta  kan vara bra när överdrifterna hopar sig i säljande syfte ! Bl.a utan facit ! 
 
 
Jaa, det blev en lång runda idag i delvis soligt väder ! O bra fart hölls ! Inte så många o prata med längs vägen ! Nää, jag är ju inte nån metereolog men att det blir varmare när solen visar sig begriper t.o.m. en annan ! Men  braskande rubriker lovar svalt väder månaden ut ! Tur att man har fått bli 77 år o har minne av både regniga, svala, varma o torra somrar ! 77 år har väl inte alla metereologer o journalister hunnit bli ännu ! :)
 
          Jaa, Myskankan Kalle kom med full fart när jag kallade på honom ! O hans telningar har förvandlats från dunbollar till denna storlek på bara några veckor !
 
 
Och det här fotot har man tagit av de 3 yngsta barnbarnen ! Kalle, Franke o Abbe ! Ett foto säger mer än ord !
 
 
 
Men det här längtade jag ochså efter ! O alla fina minnen som jag upplevde med mina barndomskamrater ! O gjorde slag i saken ! Och har sett Örebro o mitt älskade Björneborg o träffat kompisar ! Mer än på 55 år ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0