Vill ju inte ha dom inlåsta i bur !

 
    Foto taget för en timme sen !Jaa, har haft fåglar ! I nästan hela mitt liv ! Min mor hade fåglar även när jag var barn ! Och hade sen ochså ! Jaa, även när mina barn var små hade vi fåglar ! Och då mest undulater ! Med undantag när ! 
       Undulater och parakiter, de senaste åren har man haft som ensamboende ! Bra sällskap ! Inte svårt med att få pssaning vid bortresande !
            Jaa, har bur med öppen dörr ! Där mat och vatten finns ! Och det har ju naturligtvis sina risker ! Men för fågels skull så är jag noga att ha dom friflygande ! O då går det ju att få dom tamare ! Dörr går ju ochså att stänga när så behövs ! Både till buren o till rum !
                 Kalla heter min fågel ! Skaffa henne det året då Charlotte vann Tour de skie !
 Riskfritt är det inte, som sagt ! Och högerfoten har fått sig en smäll ! Men Kalla sitter ännu mer på min axel ! Putsar sig som vanligt o äter , dricker ! Och axeln har nu blivit ett rekreationscenter ! Följer med mig över allt i lägenheten ! Och har maten o vattnet på bordet ! Funkar bra !
                  O fjunen har jag rakat av mig ! Tillfälligt ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0