Dimmigt, disigt o isig vind ! Men vadådå !

 
Jaa, som sagt var ! Dimmigt, disigt väder och mycket dropp från träden ! Men en fin runda ändå ! Längre än igår ! Jaa, Bäckhalladalen ja ! Det här med istidens härjningar o nivåskilnader o sluttandet mot havet eller sjön ! Ochså Omberg , Askersund  t.ex ! Jaa, istidens härjningaar finns väl minnen från i alla landsdelar !
 
När man går den långa rundan kan man ta av en bit norrut till något som på kartan kallas utkikspunkt ! Gammalt värn ursprungligen ! Här har man varit åtskilliga gånger o fotat mot o anat Stenshuvud ! Men som synes dimman satte stopp ! Men här träffa jag ett trevligt par från Ludvika men numera bosatta i Karlskrona ! Hade hört talas om Bäckhalladalen, bodde på campingen verka det som o var här för första gången ! Var trots det dimmiga vädret mycket imponerade av naturen här ! Och jag stötte ochså på en turistbuss från Bergkvara där jag hade min cykel !
 
 
Jaa, så slutar vi för idag med bloggandet ! Fotot är taget relativt nära utgånspunkten där cykeln stod ! Upp o ner var det ja !
 
Ikväll är det ju Champions League i fotboll igen ! Malmö möter Schaktar Donesk och Real Madrid möter Paris Saint Germain ! Spännande matcher ! Troligtvis hemmasegrar !?
            Jaa, nu tänker jag cykla ner i stan ! Klippa mig o sen handla ! Bara en sån sak !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0