Hur många ggr ! Har man inte konstaterat det !

Att tiden går väldigt fort ! O inte har den gått långsammare sen man kom ner till Simrishamn igen ! Varför tiden går så fort ! Joo, intressen, trivs med sig själv o livet ! Hur kan du göra det ? Hjälper det nån annan om jag inte gör det !     Jaa, o vad jag bl.a. ser fram emot ! Förutom På spåret ikväll ! Skidor från Kuusamo/ Ruka kl 12 , vintestudion ! Jaa, och även utförsåkning från Nordamerika ! Vädret på dom här vintersportorterna ! Jaa, Ruka har ochså känning bl.a av lågtrycks vandringen från Norska havet via fjälltrakterna mot norra ishavet ! Ger milt väder ! Inget ovanligt scenario ! Men efter helgen skulle det bli kallare där ! Det här med egen erfarenhet av mildscenariot ! Själv upplevt detta scenario på 50-talet i Luleå ! Och eftersom det upplevdes en jul så kommer jag ihåg , utan o vara insatt i varför ! Men innan sporten blir det fredagsstädning !
                V-75 både lördag o söndag ! Jaa, bara en sån sak ! Och dessutom från Jägersro o sen Örebro på söndag ! Och fotboll lördag söndag o fortsatt tävlingar i Ruka o Nordamerika !
 
                        En del tycker kanske att det här är oväsentligheter ! Det tycker inte jag ! Finns mycket som är väsentligt ! Jaa, det här med bl.a.flyktingfrågan ! Pang bom så glömdes i för o emot , förträngdes, att Sverige  o Tyskland är de länder i Europa som tagit emot mest flyktingar PER CAPITA !
                 Ser fram emot helgen utan att oroa mig för sånt jag inte har facit på ! Bl.a oförutsedda händelser och sådana längre fram utan facit ! Vare sig för morgondagen eller om 100 år ! Carpe  o Crea Diem med framtidstro ! På stigen med omfamningar från Barnbarn o rötter, med fötterna på Jorden o armarna mot Himlen !
              Ha en bra helg ! 
 
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0