Jaa, det tänkte man på idag !

Hur lätt man i optimismens tecken glömmer saker o ting ! Jaa, för 15-20  år sen hade jag näthinneavlossning på v. öga ! Fick åka akut till Lund o via laserbombning reparera hålet, skadan ! Och fick pendla dit i taxi för att kolla upp skadan ! Har glömt hur länge man var sjukskriven  ! Jaa, det gick bra det hela ! Men fick tillsägelse att inte lyfta för tunga grejor o.s.v. Av överläkaren som utförde operationen, laserbombningen ! Jaa, hon sköt skott med lasern ! Kändes trots bedövning ! Jaa, det här med nervceller i ögat !
 
     Jaa, när det funkar här i livet så glömmer man såna här händelser ! Men när det började röjas i lägenheten ! Tänkte jag på detta ! Det här med det EGNA ansvaret ! 
 
            Parakiten   Totte skall ju ochså flytta ! Och nu sitter han mycket på min axel när jag går omkring i lägenheten ! Jaa,  det verkar han trivas med  !  Är ju hans bäste kompis ! Barnbarnen ! Skall bli kul att se hur han kommer överens med dom ! Jaa, han sitter på axeln när jag skriver detta !
 
 
 Regnar mycket ute ! Jaa nu varnas det för åska i mitt område via vädersajt !  Nämner inte namnet så klart ! Och sannolikskalkylen för idag i mitt område var 36 % i em. !  Och på måndag nästa vecka står det att sannolikheten är på 1 % ! Ja dom här matematiska datoriserade mallarna klarar mycket ! Även att räkna ut saker om vad som händer om 50-100  år ! Jaa, det här med att inte ens ha koll för morgondagen ! Kan man fundera över !
 
                Jaa, kommer nog inte att skriva så mycket de sista dagarna här ! Och när man kommer ner till nära o kära i södern. Med nära o käras hjälp !  Så blir det helt andra förutsättningar o system när det gäller t.ex. överföringen till datan ! Experthjälp kommer att behövas ! Bl.a. när det gäller datan !
         Thats all for today ! I think !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0