Jaa, det här med besöket i Frankenthal !

 
Joodå, tänk att få återse dessa foton som barnbarnet Måns har i säkert förvar. O få fotografera av dom ! 16 år senare ungefär ! Jag tror detta foto är taget när vi började tågresan till Mannheim ! För att där bli hämtade av min tyske kompis Cai för färd till hans hus i Frankenthal. Fotot kan ochså vara taget vid ankomsten till Mannheim ?
 
             Und hier haben wir die gute freunden Cai und Jan. Jaa, naturligtvis är det inte samma kvalite på de avfotograferade fotona.
 
 
Har ju visat nått foto från ett besök i Köln på 50-talet. Då jag i 16-årsåldern besökte familjen, Cais föräldrar o syskon i Köln på sommaren. Och här har vi Cai o Cais mor Tante Edith, 90 år gammal  då som hälsade på sonen under vårt besök i Frankenthal. Ett kärt återseende var det för oss ! Tror Edith blev 93-94 ?
 
O här har  vi Måns som sitter vid ingången till Cai och frun Ingrids hus ! Och minnen från Berlin har jag ju när dottern Anke visade runt mig o en kompis vid vistelse i Berlin 2006 !
 
Och förutom staden Frankenthal så kommer jag mest ihåg när vi åkte till Heidelberg en dag där vi blev visade runt av värdparet ! Heidelberg en riktig pärla med floden Neckar rinnande igenom !
 
Ytterligare ett foto från Heidelberg  med Måns i blickfånget.
 
 
Och här har vi sällskapet vid besöket i Heidelberg. Med Cai o Ingrid som tittar bort och jag tror att det andra paret var Cais bror  Axel  och hans fru. Som vi ochså besökte nånstans i trakterna .
 
 
Måns har ju fler foton i albumet från detta besök i Tyskland. Där besöket i Heidelberg var en höjdare. Och det tror jag ochså Måns tycker ! Men Frankenthal ochså det en vacker stad på ca 40.000 innevånare o Heidelberg har idag 150 000 innevånare.Och det här med  tyska språket som fick pratades hela tiden. Fick Måns stå ut med ! Tur att man ochså kunde svenska.
           Jaa, dass war dass von från ett besök som ochså finns i mitt digra minne ! Jaa, vem blir inte återigen sugen på att besöka denna del av Tyskland. Men åren går o Cai är ochså på väg mot 80 år.Thats life ! 
 
           Och ett besök i Heidelberg rekommenderas t.ex. För dom som är yngre idag. Verkligen ! Och fler foton har Måns i förvar i albumet. Men det får räcka med dessa ! Och att det finns många vackra platser i Tyskland vem vet inte det !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0