Trodde inte det skulle gå ! Vadå ?

ras.
 
    Min far ! Som jag inte har några dåliga minnen av ! O mitt minne av honom från unga år är ochså bra ! Och 1 Augusti 1904 föddes han ! Och han var en bra sångare o en bra tecknare ! Och sagor skrev han när han var barn.O Aik höll han på i fotboll ! Och jag kommer ihåg när vi satt o lyssnade på bl.a Sven Jerrings spännande referat av sport i radion ! Har ju hyllat min mor mycket men utan min far !
 
Så här står det skrivet ! Jan i sömn  under familjeinfluensan i mars 1946.O detta inträffade alltså i Örebro !
 
Och här har vi sonen Jan som min far tecknat av ! Då  låg man som sagt o sov i lägenheten i Örebro 1946 utslagen av influensa ! Och mina systrar var då 2-3 år gamla o en annan 7 ! Och trodde inte att jag skulle kunna fotografera av dessa  teckningar !
 
Och denna teckning har min far gjort 1923 ! Då han från fönstret från studentrum ritat av detta motiv som han kallat Popplarna i Stockholm 1923 ! Jaa, och åldern här på pappa , 18 år ! 
    Fick jag för mig idag ! Det går kanske och fotografera av dessa blyertsteckningar ? O det gick med min lilla kamera ! Och den 1 Augusti fyller min far år ! Han föddes i Fellingsbro men växte upp i Nås i Dalarna när han var barn !
 
Och detta foto är antagligen taget i Nås ! Kan vara Fellingsbro ochså ! Och min far Nils var yngst av sina bröder ! Som från vänster heter Tore, Bengt , Carl Gustav o Leif ! lilla Nils profil !
          1 Augusti kommer en del i repris ! Men trodde aldrig att blyertsteckningarna gick o fotografera av.
 Yes this is my father in the grass ! And his brothers ! Ca 1908 probobly in Nås ! And if so in Dalarna, Sweden 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0