Jaa, då kör vi på igen.

 
Igår dök dett foto upp från Alex Johnson. Med texten Good morning. Och början av november kan väl betecknas som höst. I södra Sverige o söder om oss. Snöflingor här o var men inte i Simrishamn, . Men det här med  kampen mellan Syd/sydväst o nord/ nordost O det här med vinterknäppar.  Undrar om inte gumman tö gör sig redo även för mellansverige. om några dar, nån vecka. O Norrland får ha kvar snön ?
 
     Och idag har Simrishamn + 1 C, Örebro -2 ,Östersund - 8  o Kiruna -16 .
Och Arktis var det. Barrow har -8 C, Grise Fiord -20 C, Hall land -15  o Verkhoyansk -26  . O i Antarktis har MC Murdo stn -13 C o motsatserna Punta Arenas + 7 c o Reykjavik + 4.
 
Jaa, tisdag idag . Igår fick man skaffa sig en ny mobil.. Den andra fungera inte men simkortet gjorde så alla telefonnummer dök upp igen på den nya.. O mobilen är numera det enda jag har där man kan nå mig telefonledes.
 
       O Barcelona vann över Valencia i en bra match i spanska ligan . O i lördags gratulerades födelsedagsbarn. O i söndags hälsa jag bl.a på mitt minsta barnbarn Rut 
 
 
        Och nu är det ju presidentval I Usa . Skulle bli mycket förvånad om Trump fick en triumf . Men oavsett vilken president som under mitt vuxna liv varit den som betytt  mest. För mig är det Ronald Reagan.. Bara det här med hans o Gorbatjovs möten. O avtal. O det här med hur lätt media har att utse Presidenter som skall " rädda Världen " O skramlandet med vapen här o där o byggande av bl.a nya atomubåtar.. 
            För mig hade det viktigaste i Världen varit just nu att stifta fred inom Islam. Mellan de ständiga fienderna Sunni-o shiamuslimska ledare o extremistgrupper. O bl.a bombbilars o midjebältens upphörande att sprida skräck o död o folk på flykt.o axelererandet av detta sen t.ex den Arabiska vårens utropande för ca 6 år sen.
      I dag kommer man att gå på månadsmöte i pensionärsföreningen. Bara en sån sak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0