Jaha minsann god förmiddag. Fredag o en intressant helg i bl.a sportens värld

 
Foto från 8/2 2017. Kan det vra den mesta snön man ser utanför fönstret den här vinter i i Simrishamn där jag bor .Jaa, frågan är ju om sydvästen med mild Atlantluft tar befälet igen. Och påminner återigen om temperaturen i Västervik 18/2 1961 på + 16,5 C . Tänka sig. Och förnärvarande används drobbar på skorna när det bl.a gås ner i stan..Och det är skilnad på hur man gjort rent på trottoarer vid fastigheter i staden.
 
Det här fotot hittade jag för många år sen på nätet o då läste jag in mig på Slovenien o trots inga besök hittills så är intresset stort för OCHSÅ detta land utanför Sveriges gränser. Som gränsar till Italien, Kroatien, Ungern o Österrike. Men nu är det ju Polen o Krakow som ligger inom räckhåll i maj. Ja, ja, ja, ja vet ej ens till 100 % vad som händer i morgon men det här med att plantera in spännande resmål i huvet även för " the old man " 
 
 
Det här fotot har jag visat förr från Igslovenia ...Maribor Drava river. Och som alla vet är vintersport populärt i alplandet . Och utövas o utövats med framgång . Och annat om detta för mig intressanta land får ni själva ta reda på.
 
Sverige ja, För närvarande är ju Malmö bl.a en utsatt stad för våld där det inte hjälper att bara skylla på den eländiga fascismen. Jag har själv bl.a sett AfAungdomar i aktion på Söder i Stockholm med masker för ansiktet o ridande poliser efter sig. Har även hört flyktingar prata om inbördes fientlighet som inte är av majoritet . Men det är ju inte Fascister heller. O det här med Sunni o Shiafientligheten som sprider sig över gränserna. Även till Sverige .Jaa, det här med om t.ex. Afghaner o Syrier tittar snett på varann. O gängbildning.
 
             Joo, hä finns annat o älta om . Det här med favoritmusik , vackra foton o spännande sport. O nu blir det till att titta på slalom efter störtloppet i kombinationen i Vm i St.Moritz I ett annat favoritland Schweiz !

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Vackra bilder blandat med svåra frågor.

Svar: Jaa, är ju född 1938 och har erfarenhet av bl.a att pratat med flyktingar . Och det här med olikheter mellan t.ex.Afghaner, Syrier o Somalier Som ochså kan ställa till problem.
Jan i Askersund

2017-02-10 @ 12:45:11
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

Jag har också lite erfarenhet av olika grupper på samma plats som inte kommer helt överens... Gör inte frågorna enklare 😉

Svar: Jaa, det är fakta som sällan nämns .
Jan i Askersund

2017-02-11 @ 10:06:49
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0