Jaa, då var det fredag igen Bara en sån sak :)

 
Dom som känner mig vet att jag ritar solar på mina kuvert till mina barnbarn bl.a.O vad vore vi utan den stjärnan kallar jag inte floskler. Har min devis fötterna på jorden o armarna mot solen/himlen.
Att  sitta framför datan o skriva här på bloggen trodde jag inte att jag skulle lyckas med .När det  skulle gås in i datorn till sajter o blogg så kom skräpreklam o fördärva  det hela.Och kom jag in på sajten eller bloggen så kom den dit ochså och fickjag fick gå ur . Och tydligen hjälper inte virusskydd o skydd för servern mot detta. Men efter mycket om o men lyckades jag via nått på Chrome få bort.skiten .Nått som man kunde få in som motangrepp, typ. Så nu funkar det igen.
 
 
O så småningom närma jag mig hamnen i Simrishamn i riktning mot hamnkiosken. Där man stötte på innehavaren av Bolkvaruhuset som  var ute o gick. O på onsdag träffas då  travgänget på Kinakrogen fick jag reda på , kul .
 
 
Och ännu närmare hamnkiosken togs detta foto . Inget dumt foto det heller . Och helgen som kommer med en del sport framför tv:n på menyn. Men i kväll På spåret o senare filmen Schindlers list. O för en som besökt Förintelsemuseet i Jerusalem , och som skall åka till Krakow i vår . En självklarhet.
Ja, det här med  att bli rörd och nära tårar. När vi kom ut från museet. Men de som lever nu i ett av mina favoritländer Tyskland nuförtiden.skall inte lastas för detta. Och nynazisterna i delar av Världen är i stor minoritet liksom numera kommunister. Och för mig är jihadistgrupperna med olika namn med sina bilbomber o bombbälten Världens största problem.Häromdan läste jag om Al Shabab som visat sitt onda ansikte. Det här med bläckfisken vars armar ständigt kommer igen . 
              Så det är väl nuet o  terrorismen bl.a. efter den Arabiska vårens utropande som skall granskas. O bearbetas. Och det här med eskaleringen av flykt, död o pina som drabbade Syrien efter det revolutionärerna/ rebellerna visade sig . Och vem hade hört talas om IS innan dess.  Och det här med att en ond extremism göder en annan. Religiös eller politisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0