Det var ju ett tag sen men Jans race fortsätter.

 
Jaa, ett foto taget i  dag när det cyklades en runda norrut från Simrishamn .Inte så lång. Och i morse såg jag ju att barometern stod högt .Hur länge det nu varar. Men fortsatt är mitt intresse för vädrets makter i behåll. Från dået till nuet. Med levnaden ingående. Jaa, igår hade Grönland minus på hela ön. O det är kallt i Artic Bay i Canada o Verkhoyansk i Sibirien. O kylan börjar minska på Antarktis varför får ni själva ta reda på.
 
 
Den här dammen nära campingen i Simrishamn cyklar jag ofta förbi. O har ju fotat den många ggr men igår gjorde jag det igen. O här har setts hägrar men det är många år  sen.
 
 
Och att hösten är här råder det ju inga tvivel om .  Men som sagt var det här med ett avlångt land. O olika väder särskilt höst o vintertid. O sen kan jag påminna om snöstormen som bl.a drabbade Stockholm för nått år sen.
 
 
Är  ju intresserad av allt möjligt o hyllar även mina olika rötter. O denna kista har jag årvt. Och texten lyder på det utsirade, Anna Elerbrockes anno 1687. 
 
 
Är ju väldigt intresserad av en del länder som man varit i och inte varit i. O inte är jag det mindre i dag. Tvärsom av en del skäl. O det  här fina fotot har retweetats till mig av Erth Pics.  Scenic Switzerland by train photo by Lisa.
              Har bra känsla för en del länder nere i Europa från Tyskland o neråt . O öster o väster på. 
 
 
Det  här fotot har ochså fått av Earth Pics Hohenzollern Catsle i Tyskland. Inget dåligt foto att avslutta dagens inlägg med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0