Helgen......

Ja gott folk man får väl säga att helgen gott i sportens tecken. Rundan fick vila, spor,sport sport. Ja fresten jag var faktiskt o handla o lämna in travtipset! Vackert så!? När det gäller trav så är det ju ochså sport o spännande  men inte ett rött öre på spelet men vi ger inte upp eller hur! Jag var på väg att få sådär 100-200 kr på en dubbel(som skall vara räddningsplankan) men "min häst" blev slagen på mållinjen! Jag tycker så är det lite nu men.. ah jag skiter i klyschorna!! Örnie, min parakit, sitter nu på sin lilla bur (tillfälligt) där jag har datan o iaktager mig under skrivandet. I vanliga fall håller han till i en stor bur i tv-rummet men ingen har dött av omväxling! 
Ja var var jag nu jo som sagt särskilt igår var det en massa fin sport. Det börja med skidsprinten( inga framgångar) sen kom Anja o vann super-g, hon är fenomenal nu leder hon värdscupen trots tidningarnas domedagsprofetsior! Har dom inte lärt sig! Efter det skidskyttestafetter(ingen framgång), herrarnas storslalom, överraskande en 6 0 9 plats! Sen börja helgens höjdpunkt, först matchen Liverpool- Man United där tyvärr Man United vann med 1-0! Hm! Men sen börja matchen mellan Arsenal och Chelsea o den vann Arsenal med 1-0!!! Heja! Nu ryckte Arsenal o Man U. i tabellen Sen såg jag lite på Tre Kronor mot Finland, förlust med 3-2! Ja o inte nog med det sen såg jag på Real Madrid mot Osasuna i spanska ligan, Real vann med 2-0 utan o förta sig!

Ja, jag tycker sport är kultur o en spännande sådan! Känslor , entusiasm, ilska, vinnarskallar, vackra insatser m.m. Vad vore världen utan sport o idrott av alla slag, inte lika rolig tycker jag! O själv kan man utöva den på nått vis med fotvandringar o härliga rundor utan tävlan!
 I veckan har det ju varit miljömöte på Bali! Trots alla motsättningar tycker jag det blev en framgång miljöfundamentalistpessimisternas tummen ner till trots!  Även ett litet steg frammåt tycker jag är en framgång, vad är det man säger, Rom byggdes inte på en dag! Jag tror att världen löser det o inte f-n hjälper det om oroandet går folk på huvudet!

Idag är det nån minusgrad i Askersund, disigt! Barometern står mycket högt men det betyder inte att det alltid är kallt o klart så här års säger experterna! Själv är jag litet trött efter kamp med gallan i natt! Hade suppar Voltaren hemma för att dämpa smärtan men man blir j -ligt trött när man tatt dom! Men dom hjälpte så småningom! Men trots allt har jag mindre känningar än förr om åren då jag hade några anfall om året! Jag vet mycket väl att för mycket kryddor o för fet mat m.m. inte är  bra men vem f-n är fullkomlig!? O i dessa tider med nötter, chocklad, pepparkakor m.m.( jag utnämner pepparkakorna till boven)! Ja, i morn blir det motion igen så det jämnar ut sig sa han som.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

God Jul & Gott Nytt År

Hälsningar från Roffe och Ann-Marie i Norra Bro.

2007-12-24 @ 12:59:31
Postat av: ekblo.blogg.se

Tack för det, hälsningar kan man inte få för mycket av trots julkort. hade datafritt på julafton. God fortsättning önskar Jan

2007-12-25 @ 14:04:29
URL: http://ekblo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0