I väntan på..

346465-75Morgondagen ja! Den kommer jag som sagt att fira med en av mina systrar o hennes man utanför Hjo! Kommer att vara borta några dagar! Örnie, min parakit får vara hemma, honom passar grannfrun som så många gånger förr! Helgen har varit bra, min svåger fick in lite pengar på v-75 ,så det blev 3 frirundor. Själv fick jag in DD, 200 kr(vinst 100) så kanske vi kommer in i en period med lite mer vinster?! Arsenal slog Everton borta med 4-1! Divorna Man United förlora mot West Ham borta med 2-1. Alla tiders! Juniorkronorna slog för första gången Kanada i ishockey, vann med 4-3! Ikväll är det Man C mot Liverpool på Canal + och sista delen av psykologiska kriminaldramat Död o Förintelse, huga!

Jag får säga att det här året har varit ett bra år, absolut! Har nu bott i Askersund i över 2 år och trivs väldigt bra i mitt kära Närke. Nästa år blir det träff med klanen(söner m. repektive ,barn-barn 7 st ),systrar o deras barn vid ett speciellt tillfälle. Vidare kommer jag ta kontakt med Katolska församlingen i Örebro som jag tillhör numera efter flyttningen. Senast jag var där i församlingen var när jag konfirmerades(heliga kommunionen) -49. Prästen hette då De Bee och var belgare, kommer jag ihåg. Vi var 3 st  kommer jag ochså ihåg  o en av kamraterna hette Montgomery.Jag vill fortsätta med den delen av mitt liv o behöver struktur inför ålderdomen ! En blir ju inte yngre precis! Annars tar jag en dag i sänder o fortsätter njuta av tillvaron!

Ja nu stänger jag ner datan för några dar så till ALLA berörda ETT GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0