Cyklat till stan....

Ja, det har jag gjort via strandpromenaden. Gässen har dragit sig in mot hamnen. Ser feta o välmående ut. Via bankomaten fortsätter jag till spelhålan som ligger inne i icahallen. Det inte dumt o ha mat o spel vid sidan om varann. Det första jag fick syn på var en braskande löpsedel på båda kvällstidningarna- Slaktare mördade fembarnsmamma-. Jag har inte läst tidningen jag köpte med mig än, men kan tänka mig att det ochså står om, ja låt mig gissa, miljöförstöring, mera mord, kanske nått drev på gång och kvällens landskamp mot Spanien i fotboll som jag inte  kan se för jag har inte kanal 9. Ja, alltså nu är man ju totalt nere i dyngan alltså! Men gott folk hur duktiga vi svenskar än  är o hur mycket skuld o skam vi än känner över vår otillräklighet så för fanken..........nu kom solen fram ur dimman, jag lämnade in mitt v-75 system, pengar på gång? Fotbollen får jag höra på radion, sopsorterar gör jag, bil har jag inte, frisk är jag o glädje känner jag. Här skall inte nåra domedagsprofeter komma o förstöra livsglädjen!!! Det hjälper väl inte miljön att ha människor o ett folk som gräver ner sig i elände!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0