Ett förunderligt ljus

346465-42Ja, på rundan idag tog jag detta foto från strandpromenaden söderut över Vättern. Det var ett fantastiskt ljus, gråvittblått på nått vis! Grå himmel, blå sjö o vitt ljus. verkligen vackert. Här i Askersund var det faktiskt  -0,5 gr i morse mens i Örebro t.ex var det +5. Ja det var lite frost på gräset faktiskt. Längre fram på promenaden  vek jag av och gick över bron till Borgmästarholmen eller som den ochså kallas, Barnens egen ö. Gick en runda där och tittade efter om det hänt nått särskilt på ön. men det såg ut som vanligt. Återvände till strandpromenaden och gick ner till hamnen. Titta mot kyrkan på andra sidan ,nedanför i vattnet låg gåsparet o putsa sig. Dom såg fortfarande ut o ha det bra! Det var alldeles kav lungt i vattnet , inte en vindpust. Fortsatte sen norrut längs det lilla som är kvar av sjön fortsatte sen över en gång o cykelbro som går över riksväg 50 kom så till Vretstorpsvägen, gick på den ett tag, vek av till höger mot nästa gångbro över 50:n och sedan var jag hemma om ca 10 minuter. Det blev en lång promenad över 2 timmar lång och mycket omväxlande. Nu skall jag skriva ett kåseri(reportage) om Elsa Andersson, Sveriges första kvinnliga aviator som har ett minnesmonument ca 4 km från Askersund! Ska skriva det för en seit som jag lämnar bidrag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0