Fortfarande ihop...

Ja, gåsparet är fortfarande ihop! Idag på min runda såg jag dom på nära håll betande av det snötäckta gräset. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, attan ochså! Nu såg jag ochså att vingen på den "ensamme" var värre skadad än jag trodde. Inte så att den släpar i marken men flyga kan gåsen inte. Det är lite rörande det här på nått vis. Första gången jag såg den "ensamme" så simma han omkring bland änderna med riktiga "längtanskrik". Sen efter nån dag eller 2 uppenbarar gåsen sig med en kompis Nä vet ni vad det är kärlek. En kärlek som är så stark att makan eller maken vänder åter till sin skadade livskamrat. Prata om hjälte eller hjältinna. leve livet!

Återkommer med fler rapporter ur fåglarnas värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0