Askersund är alla tiders att bo i men.....

Askersund är en fin stad att bo i med som sagt vacker natur o vackra omgivningar. Jag trivs mycket bra här och Närke förövrigt med Örebro som centrum har väldigt omväxlande natur och  är ett litet landskap, mindre än Skåne t.ex. Men en sak tycker jag inte om när det gäller Askersund, staden har inget BADHUS!! Det har tydligen pågått en diskussion om badhus i många år i staden men inget har hänt!  Kommunpolitikerna, alla partier, tror jag, med Socialdemokraten Bo Trygg i spetsen påstår att det finns inga pengar till det. Men jag tycker att ett badhus betyder mycket när det gäller att få t.ex. barnfamiljer till staden. Det blir ju även friskvård som kanske sparar pengar på mindre sjukskrivningar t.ex! Men det har gått prestige i det hela., och nån riktig kostnadsberäkning har inte Kommunen gjort! Jag och andra skriver insändare i saken i Nerikes Allehanda o gör va vi kan och fortsätter argumentera Jag vet  vem jag skall rösta på i nästa kommunalval, det av partierna som tänker om i frågan ,annars blir det blankröst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0