Välkommen till min nya blogg!

Ja, då gör vi ett försök igen!  Idag har jag motionerat 1,5 t och styrketränat lite. Jag är stolt över att jag på ca 5 år gått ner från 98 till 81 kg ca. Blir 70 nästa år och säger till mina kompisar o anhöriga att jag motionerar för ålderdomen, för det måste ju va bättre o väga 81 kg än 98( är 1,83 lång) nu när man blir äldre! Dessutom är Askersund en mycket vacker liten stad med skärgård o fin natur inpå knuten. Själv är jag uppväxt i Örebro på-40-talet och det känns mycket bra att flyttat tillbaks till Närke igen! Min farmor bodde i Gällersta socken , 1 mil söder Örebro, och den delen av släkten har funnits där sen minst 1600-talet. Så nog är man iallafall en fjärdedels Närking. Farfar var värmlänning, morfar stockholmare och mormors mor var från sydtyskland och hennes fars föräldrar var från Holland! Sicken blandning positivt tänkt. Min mormor hette Geuken som ogift! Idag är det kanonväder i Askersund, uj,uj,uj,  Förresten, idag är det ungefär 1 månad sen som jag och en kompis gick halva Vasaloppsspåret mellan Evertsberg- Mora, vilken upplevelse!

Kommentarer
Postat av: sydlappen

Håller med dig om att Askersund är en vacker stad. Det måste var fint att leva där.

2007-10-09 @ 23:46:52
URL: http://www.riff.se
Postat av: sydlappen

Bara
så att du vet...Britt är våldsamt imponerad, närmast imprengnetad!

2007-10-10 @ 11:12:04
URL: http://www.riff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0