Allt möjligt i huvudet....

Så är det ju när jag går rundan. Jag är sugen att skriva lite om Kina här på bloggen. Även om Preussen varifrån min mormors föräldrar kom ifrån. Sen skall jag skriva om A 32 lansen i riff.se. m.m. m.m.
                           På rundan idag var det lite kyligare än det varit den sista tiden. Tog faktiskt pågarnas kängor på mig. Hackspettarnas hackande hördes från alla håll i I hembyggdsparken o dess omgivningar. Det var nästan så jag trodde jag var på repmånad! Har alldrig hört dess like. Fler fågelholkar var ochså uppsatta i området. Fotade smedjan o gick ner mot strandpromenaden. Där var den vita anden med fjälla men de flög till en liten ö 100 m ut ungefär, det kanske där dom slagit upp tältet!. En ensam kanadagås gick o betade. Tyckte faktiskt jag såg nån skada på vingen men såg inte riktigt, kom ej tillräckligt nära. Doppingboet i hamnen var tomt, tyvärr. Håller ögonen på det! Nu blir det snart Mora-Mif i ishockeykvalet på tv 4+ konstikt nog. Håller på Mif som gjorde det onödigt svårt för sig genom att förlora mot Västerås på hemmaplan i fredags!
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0