De flesta psykiatrikers o terapeuters gudfader?

346465-239
Ja, den här mannen är jag inte nån diggare av precis. Varför jag kom jag o tänka på den här mannen, Sigmund Freud, är för jag har hört i radio om de olika psykiatriska bedömningarna om pappan i det s.k. Rödebymålet. Ännu ett av psykiatrins dilemman. Det är ju inte bara i det här målet som åsikterna  mellan psykiatiker eller psykologer går isär! Det är ju ett förskräckligt dilemma för domstolar som skall dömma i ett mål!
                               Freud myntade ju teorierna om människans jag, ego o överjag m.m.. Exempelvis är teorierna om att problem i barndomen leder till givna problem i vuxenlivet svåra att föra till bevis För mig är det fullständigt otänkbart att en enda mans TEORIER skall ligga till grund för en psykiatri som i våra dagar fallerar mer o mer.  För mig är kognitiv terapi(ta tag i problemet här och nu) mycket mer jordnära o verkighetsanpassat  än en del flum-flum psykiatikers teoriserande  som man försvarar till varje pris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0