Domedagsprofeterna...

Ja, det kallar jag bl.a dom i tidningar o massmedia som genom att skriva artiklar om katastrofer och annat ,överdriver för att jaa bl.a. tjäna pengar på de o få folk att köpa fler tidningar den dan!. Har berört det innan i något sammanhang!
                                   Idag hörde jag nått i radio Örebro som jag tyckte var så attans bra! Jag tyckte verkligen jag fick vatten på min kvarn. Jo, det var Sveriges radios korrespondent Kjell Alvin Abrahamson som läst en bok som han blivit faschinerad av. Den handlade om panikologin, läran om paniken, skriven av 2 brittiska statistiker.
                                       De skrev bl.a. om vad det var värt att bekymmra sig om. O bekymmrar oss om allt möjligt det gör vi ju verkligen, o massmedia o andra hänger på som sagt!
                                      Just nu är det miljön som leder till miljöhysteri som legitimerar vilka tokuttalanden o överdrifter som hellst av journalister m.fl. menade Abrahamson. Han drog ochså upp exemplen fågelinfluensan, acrylamid, överbefolkningen, mobiltelefonstrålningen, trippelvaccinationen, Saars. Ja, det är väl något av vad vi har bekymrat o bekymrar oss om, i morgon är det väl något nytt   Han menade ochså att journalisterna o andra s.k. experter tar på sig rollen att vara brandmän, men vad förvandlads dom till, jo pyromaner ! Abrahamson avslutade ungefär så här. Ta det lugnt vi klarar det här!
                                         Ja, så här är det ju. All negativism, panik o hysteri förstör folks vardag. Ta det lugnt, hitta en vit and som är en anka, sätt Dig ner på parkbänken, njut o coola ner! Nu skall jag snart gå o njuta av allsvenskt derby i fotboll mellan Djurgården o Aik. Jag kommer att njuta ännu mer om Örebro slår Halmstad på Berns Arena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0