Förbluffande...

Ja, att jag inte vann nått på V-75 var väl inte så förbluffande. 7 rätt gav 9 milj  Mer förbluffande är följande som jag läste på Svt text.              ELEVER HAR NOLL KOLL PÅ GEOGRAFI.
En anmärkningsvärd okunnighet i geografi avslöjades när några studenter från Umeå testade närmare 200 elever i 3 årskursen  på gymnasiet
                            Eleverna visste, exempelvis, inte vad Finlands huvudstad heter eller i vilket land Teheran är huvudstad i.
                             Över 68% vet inte var EU har sitt högkvarter och 98% kan inte nämna 2 av Sveriges nationalparker.

Resultatet skickas nu till skolminister Jan Björklund, skriver Västerbottenskuriren!

 Ja ,jag bor ju i Askersund. Jag skulle inte tro ens att 30 % skulle veta att staden låg vid  sjön Vättern i  landskapet Närke o  i Örebro län!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0