Idag var det annan fart.

I motsatt till i fredags så var det annan fart på rundan i idag!  Annan spänst i stegen. Fotografera som vanligt i Hembyggdsparken. Nere vid strandpromenaden frågade jag ett par om dom visste varför pilen som hade grenarna på marken hde fått  det utseendet som den hade. Dom sa att  pilen hade sett ut så i dom 40 år som dom bott i Askersund men nått annat visste dom inte. Detektivarbetet fortsätter. Doppingparet hade "återtatt" boet men paret verkar ängsligt då boet inte är så skyddat av vass som förra året. O vem simma omkring några meter från boet? Jo, den ensamme kanadagåsen!

Kommentarer
Postat av: vivan

ja men vist är det underbart i våran stad...
den är sååå vacker, om våren framförallt...

2008-04-13 @ 14:20:55
URL: http://vwellermo.blogg.se
Postat av: ekblo.blogg.se

ja, som du förstår håller jag med dig vivan o sen har jag ju nära till staden jag växte upp i, Örebro!

2008-04-13 @ 15:11:04
URL: http://ekblo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0