Ingen sol idag men....

Nä, det var det ju inte men varmt o skönt o ingen blåst!  Kände mig pigg som vanligt får jag säga. När man går så här så tänker man en del, undrar o konstaterar. Jag tänkte på det här med att en del unga o även andra känner så lite till om Sverige. Frågan är hur mycket dom känner till om sin egen hembyggd!  Jag tycker ju att med dagens resurser skulle man ha chance o lära sig mer om landet Sverige o dess geografi o historia. Det är verkligen o leva i nuet tycker jag!
                            Sen konstaterade jag att vår polis är nog inte särskilld proffsig apropå alla metallstölder som sker överallt och som inbringar stora belopp till kriminella ligor. Det har till exempelvis förekommit att ligor hållt på en hel helg o ogenerat lyft på metallskrot på lastbilar o sen försvunnit med en personbil framför sig som har rekat läget på vägen. ja, det är rena Grönköping det är frågan om tycker jag!

                              Jaa, sen är det det här med Jas. Det kanske är på tiden att man börjar tjäna lite pengar på projektet. Det har kostat oss skattebetalare hur mycket pengar som hellst
                             Sen det här med Etanol, det kan bli en riktig "gökunge" för Sverige o världen börjar jag förstå!
Jag tänkte ochså jag ska dra mitt strå till stacken genom att göra en resa genom Sverige o dess landskap på min blogg. Inga stora grejor men alltid kan jag lära mig nått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0