Mysteriet löst!

346465-241
På den fortsatta rundan såg jag 2 damer mata änder vid strandpromenaden. Bland änderna damerna matade var även den vita och änderna på fotot. Den ena damen berättade följande för mig. Den vita anden o fåglarna på bilden är ankor som flygit iväg från en gård öster Askersund. Finns en till hona här i närheten. Damen berättade ochså att äggen kläckts av en höna!  O när jag tittade noga så såg jag att ankhonan är faktiskt lite mindre än en andhona och annorlunda brun färg. Ankhanen som står bredvid skiljer sig ochså från en andhane, andra färger(liknande) och damen upplyste ochså om att de 4 ankorna har lite kortare näbb. Ja, visst har dom det!  En artikel om det hela skulle tydligen komma på lokalsidan i Nerikes Allehanda. Albino, pyttsan,  men det stod ju i tidningen i vintras! Men kul o intressant var det o få reda på sanningen om den "vita anden"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0