När pendeln svänger...

Ja, det är en mycket bra rubrik som Helsingborgs Dagblad sätter när det gäller Etanol o den uppblossande debatten. Jag har INTE läst artikeln men förstår åt varthän det kanske barkar o allt är miljöfundamentalisternas(lobbyns) fel tycker jag. Överdrivet, kanske men nånting ligger det i det tycker jag. Kanske paniken , överdrifterna? ang. miljön gjort att vi satsat på fel häst. Det verkar som etanol inte är så mycket bättre än bensin och nu används allt mer o mer av arialer till för att odla grödor  för etanol än för att vara till t.ex fattiga människor som basmat. T ex börjar ris hamstras!
                          Ja, oj,oj, säger jag. Till och med miljöpartiet förordar biogas som ju kan göras av varjehanda ting som sopor, annat avfall m.m.! En del s.k. experter föreslår till och med diesel som det bästa alternativ
                            Ja, för att ses som jordens räddare gör de här s.k. experterna o miljönördarna i panik o rena felbedömningar kanske moder Jord en ren otjänst? Dom borde kanske läsa boken om panikiologi som Kjell Albin Abrahamson rekommenderade?
                             Ja, vad får vi kanske istället, livsmedelsbrist?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0