Nu blommar det...

346465-234
På en plats i hembyggdsparken(gården) blommar alltid påsk o pingstliljor vid denna tiden ungefär. Rundan idag blev lite annorlunda! Varför det? Jo, lite ont i v.höft har jag ibland o det stör inget precis men så fick jag kramp i v. vad o när jag masserade den så upptäckte jag att h. vrist o vad var svullen. O vad gjorde då närkingen, jo han la händerna på ryggen, drog ner på tempot o njöt ännu mer av det vackra vädret o den fina naturen. Vad lär man sig av det här, jo att lyssna på sin kropp! Dessutom träffa jag ett gäng trevliga damer som var ute o gick med sina hundar! Ja, det får bli det här receptet, gå långsammare o ät mindre!
                            På fågelfronten dominerade de trivsamma änderna som vanligt. Vid doppingarnas ställe såg jag några par men ingen låg i boet. Kommunens grävskopa har nog förstört häckningsplatsen! Ska se hur det avlöper nån månad. Blir det inga ruvningar så skall jag ringa till kommunens naturansvarige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0