På kurs med Kurt

346465-214
Jo de stämmer fastän med Torsten. Det är mannen t.v. Vi anlände ganska tidigt och så som synes hade inte alla kommit ännu. Kursen var i Örebro o var nån slags handledarutbildning i ämnet Passion för livet ,en kurs för pensionärer men kan nog annammas av alla. Devisen är -Bästa möjliga liv-hela livet. Syftet med kursen är att ge seniorer kunskap och verktyg för att skapa ett hälsosamt liv. I syftet ingår ochså att stärka seniorerna att själva ta aktivt ansvar för sitt åldrande! Ja, det är som jag brukar säga, fabror staten kan inte ta hand om allt! Kursen var för ombud från Spf i Örebro med omgivningar.
                                 Ja, själv förstod jag att  jag kommit långt i det här med passion för livet redan men ingen blir "fullärd" och jag kan kanske delge mina erfarenheter till fler och nu har jag ju det på papper, en s.k. vägbeskrivning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0