Rakt på sak

Ja, jag ska gå rakt på sak! Rakt på sak är ju ett debattprogram i radio Örebro mellan politiker bl.a. Idag debatterade Sofia Larsen från centerpartiet med Lennart(har glömt efternamnet) från socialdemokraterna om apotekens framtid. Jag upplevde det så att Sofia egentligen debatterade med 2, Lennart o programledaren. Jag trodde en programledare skulle va neutral. Som jag upplevde det fick inte Lennart en enda s.k. skarp fråga från programledaren mens Sofia fick försvara sin ståndpunkt hela tiden.
                           Det är inte första gången jag upplever detta i debatter mellan politiker i Örebro eller länet eller riksdagen! En gång skrev jag till Sveriges Radio ungefär nått så här: Fri oberoende radio o telivision, pyttsan typ.
Vad är inte sponsring annat än reklam o att Sr o Svt är ganska vänstervridet tycker jag lyser igenom!
Debatter skall föras på lika villkor o det är banne mig programledarens sak att så sker annars är hon eller han oproffesionell enl. mitt tycke!  Programlederskans men Sofia Larson, men Sofia Larson, men Sofia Larson klingar fortfarande i öronen på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0