Sicket väder!

Tog en cykeltur ner till hamnen där jag åt årets första glass! O kiosken var ochså öppen för första gången i år! På "min" bänk satt ett par från Östergötland men jag fick ochså plats. Dom liksom jag njöt av Askerunds natur o omgivningar . Vi pratade rätt länge. Sen cykla jag vidare österut på strandpromenaden mot badet. Innan badet satte jag mig på min favoritbänk(uthuggen ekstock?) o sola. Pratade där med en dam som var ute o gick med sin Berner Sennen. Pratade om att en av mina söner ochså haft en Berner Sennen, fast en hane. Vi prisade ochså
 Askersund med omgivning!
                               Tänker på det här med rovdjurshatet. Hata är ju ett starkt ord. Man kan väl säga att det ordet använder jag bara när det gäller självmordsbombare o fundamentalister. Ja, vad är skillnaden på att hata vargar! Ja, det får väl var o en avgöra!
                               Det mäktiga svenska lejonet skall via Reinfeldt ställa obekväma frågor till Turkiets ledare under besök i Sverige läste jag i nån tidning. Ibland undrar jag om vi tagit all världens samvete på oss! Nä, gör som Göran Persson när han besökte Kina för några år sen, prisa det positiva som hänt!
                               När det gäller försvaret tycker jag vi skall skaffa en kraftfull yrkesarme o gå med i Nato där redan Norge o Danmark är med. Tänk o samarbeta med de länderna och hjälpa till ännu mer utomlands i oroliga områden! Nu verkar det vara rena ankdammen i det svenska försvaret o det pratas bara om pengar!
                               Sen är det nån undersökning på nätet(tryck ja eller nej) ang. vilken serie som är bäst o vilka som spelar bäst fotboll, damligan eller herrligan! Jag tänker inte svara på detta för då får jag väl feministfundamentalisterna på mig, huvaligen!
                               I kväll blir det ishockey Timrå- Hv 71 på tv 5. Klarar inte Timrå det så blir det final mellan Linköping o Hv. Ska bli spännande o se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0