Skåne, Stenshuvud i bakgrunden

346465-247
Ja, upplägget om landskapen blir ungefär så här, kort o konsist. eftersträvar o ha ett foto per landskap med egna kommentarer om det finns!
                             Skåne ja, där har jag bott i  45 år ca. Så landskapet känner jag till. jag kan verkligen understryka hur omväxlande landskapet är från Göingeskogarna i norr till slätten i söder, från Simrishamn på Österlen till Ängelholm på västsidan. Jag kom att tänka på att mellan Simrishamn i sydost till Båstad  nordväst(ungefärligt) är det ca 23 mil. Simrishamn som jag bodde i nästan alla år är särskillt numera en riktig turiststad som rekommenderas!
Kortet är taget från Bäckhalladalen, norr S-hamn av Jan Ekblom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0